Login / Join

Waarom verandert Riot de Meta voor Worlds?

Iedereen die ooit LoL heeft gespeeld, weet dat de ontwikkelaars van het spel, Riot, regelmatig de Meta veranderen voordat ze nieuwe werelden publiceren. Spelers die dit soort spelervaring niet gewend zijn, kunnen dit als behoorlijk vervelend ervaren.

Voor de LoL-veteranen is dit echter een situatie waaraan ze in de loop der jaren niet alleen gewend zijn geraakt, maar die ze ook zijn gaan begrijpen en waarderen.

Bekijk onze patch rundown van 12.8!

Het is een grote verantwoordelijkheid

LoL soepel draaiende houden is een grote taak, een die zelfs een grootmacht als Riot moeilijk in zijn eentje aankan. Daarom werken ze regelmatig samen met kleinere spelontwikkelaars om te helpen met het updaten van nieuwe patches en het spel draaiende te houden met minimale lag en andere problemen.

Er zijn 8 miljoen LoL-spelers verspreid over de hele wereld, en zij hebben elk unieke personages waarvan de krachten en vaardigheden voortdurend in level toenemen naarmate het spel vordert. Om het spel zo eerlijk mogelijk te houden, heeft Riot 15 ontwikkelaars de opdracht gegeven om in teams de klok rond te werken aan alleen al Meta-wijzigingen.

Twee belangrijke redenen

Om het eenvoudiger te maken, zijn de twee belangrijkste redenen waarom Riot zijn Meta regelmatig aanpast:

  • Patch is te lang gespeeld

LoL-spelers kunnen soms erg intens en gefocust zijn, tot het punt dat regelmatige spelers dit spel veel serieuzer nemen dan je zou denken. Als gevolg daarvan, nadat een patch te lang gespeeld is, leren sommige van de betere spelers snel een paar trucjes die hen een oneerlijk voordeel kunnen geven ten opzichte van hun concurrenten.

Eén zo'n scenario is wanneer een speler die het spel al een hele week speelt, de interacties tussen personages en verschillende spelonderdelen heeft geleerd. Wanneer zo'n speler het opneemt tegen een nieuwe speler, heeft hij een duidelijk voordeel en is de kans groter dat hij wint.

Riot geeft er de voorkeur aan dat spelers winnen op basis van talent alleen, en niet op basis van bestaande kennis van de opzet van LoL.

Heb je al gehoord over de nieuwe MMO waar Riot aan werkt?

  • Normale Patch Cyclus

Naast het proberen om dingen op een gelijk speelveld te houden, is er ook de kwestie van het fris en spannend houden voor alle spelers. Het is niet eenvoudig om een stroom van 8 miljoen spelers over de hele wereld te krijgen.

Dit betekent dat Riot een vooraf bepaalde cyclus heeft voor het veranderen van de omgevingen om de paar weken. Ongeacht hoe lang een speler het spel al speelt, hij zal zeker elke paar weken nieuwe uitdagingen tegenkomen.

Wat dit betekent voor spelers

De constante verandering van de Meta betekent dat LoL geen gemakkelijk spel is om onder de knie te krijgen. Spelers moeten altijd alert blijven. Dit is een van de redenen waarom sommige van de grootste spelers van het spel een legendarische status hebben bereikt.

LoL is ook geen spel voor mensen met beperkte computervaardigheden. Constante aanpassingen en het laden van nieuwe patches zijn allemaal onderdeel van het spel, en dat zijn dingen waar een onervaren speler zich aan zou kunnen storen.

Editorial Office
igitems